Regulamin Strefy Zakupów ENEA S.A.

    obowiązujący od 13 lutego 2017 r.

I. Postanowienia ogólne

  1. Strefa Zakupów ENEA S.A. dostępna jest pod adresem internetowym strefa.enea.pl
  2. Właścicielem Strefy Zakupów i domeny internetowej strefa.enea.pl jest ENEA S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Górecka 1, 60-201 Poznań, REGON 630139960, NIP 777-00-20-640, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego nr KRS: 0000012483, kapitał zakładowy: 441 442 578 PLN, kapitał wpłacony: 441 442 578 PLN, www.enea.pl. ENEA S.A. nie prowadzi sprzedaży za pośrednictwem Strefy Zakupów ani nie zajmuje się dostarczaniem Produktów zakupionych przez Klientów za pośrednictwem Strefy Zakupów.
  3. Sprzedaż Produktów w ramach Strefy Zakupów prowadzona jest przez Loyalty Point Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Równoległa 4a, 02-235 Warszawa, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy, KRS 0000491369, NIP 9512375653, REGON 146968949, kapitał zakładowy 300 000 PLN.
  4. Niniejszy Regulamin skierowany jest do konsumentów będących klientami ENEA S.A.
  5. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją niniejszego Regulaminu jest ENEA S.A.
  6. W razie wątpliwości poczytuje się, że informacje o Produktach podane w Strefie Zakupów, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.

II. Definicje

  1. Strefa Zakupów – program lojalnościowy dla Klientów indywidualnych ENEA S.A. na platformie internetowej działającej pod adresem internetowym: strefa.enea.pl, za pośrednictwem której prowadzona jest m.in. sprzedaż Produktów przez Loyalty Point Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie
  2. Sprzedawca – Loyalty Point Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Równoległa 4a, 02-235 Warszawa, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy, KRS 0000491369, NIP 9512375653, REGON 146968949, kapitał zakładowy: 300 000 PLN.
  3. Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  4. Klient – osoba fizyczna, która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
  5. Konto – Usługa elektroniczna, baza oznaczona loginem oraz hasłem, zawierająca dane Usługobiorcy służące do realizacji składanych zamówień oraz historię Zamówień Usługobiorcy.
  6. Formularz rejestracji – formularz dostępny pod adresem strefa.enea.pl/rejestracja, umożliwiający utworzenie Konta.
  7. Formularz Zamówienia – Usługa Elektroniczna, formularz dostępny w Koszyku, umożliwiająca złożenie Zamówienia.
  8. Logowanie – czynność polegająca na wpisaniu podczas procesu Rejestracji ciągu znaków alfanumerycznych, koniecznego do uzyskania dostępu do Konta Klienta. Loginem jest adres e-mail Klienta.
  9. Usługobiorca – osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych - korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
  10. Produkt – rzecz ruchoma oferowana przez Sprzedawcę do sprzedaży detalicznej za pośrednictwem Strefy Zakupów.
  11. Koszyk – element Strefy Zakupów, gdzie Klient wskazuje szczegóły zamówienia takie jak: ilość Produktów, adres dostawy, sposób dostawy, sposób płatności, dane do faktury, oraz ewentualnie inne informacje.
  12. Karta Produktu – podstrona Strefy Zakupów dotycząca konkretnego Produktu.
  13. Regulamin – niniejszy Regulamin Strefy Zakupów.
  14. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Strefy Zakupów.
  15. Usługa Elektroniczna – usługa świadczona droga elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Strefy Zakupów.
  16. Usługodawca – ENEA S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Górecka 1, 60-201 Poznań, REGON 630139960, NIP 777-00-20-640, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego nr KRS: 0000012483, kapitał zakładowy: 441 442 578 PLN, kapitał wpłacony: 441 442 578 PLN
  17. Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. 2016. 380 ze zmianami).
  18. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827 ze zm.).
  19. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
  20. Newsletter – Usługa elektroniczna, świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej, która umożliwia Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji Newslettera zawierającego informacje o nowościach, promocjach w Strefie Zakupów, informacje o Produktach.

III. Obowiązki Usługobiorcy/Klienta

Usługobiorca/Klient jest zobowiązany do:

a. przestrzegania postanowień Regulaminu,
b. korzystania z usług oferowanych przez Sprzedawcę w sposób nie zakłócający funkcjonowania serwisu Strefy Zakupów, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
c. niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie na Strefie Zakupów niezamówionej informacji handlowej, podejmowanie czynności informatycznych lub wszelkich innych mających na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Klienta,
d. korzystania z usług oferowanych przez Sprzedawcę w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich,
e. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy obowiązującego prawa,
f. korzystania z usług oferowanych przez Sprzedawcę w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Klientów oraz dla Sprzedawcy, z poszanowaniem ich dóbr osobistych (w tym prawa do prywatności) i wszelkich przysługujących im praw,
g. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Strefy Zakupów, chronionych prawem autorskim przysługującym Sprzedawcy lub osobom trzecim, jedynie w zakresie własnego użytku osobistego. Wykorzystywanie treści w innym zakresie jest dopuszczalne wyłącznie na podstawie wyraźnej zgody udzielonej przez uprawnioną osobę.

 

IV. Cena

  1. Cena Produktu wskazana jest na stronie Strefy Zakupów. Ceny podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
  2. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy, o której Klient jest informowany na stronach Strefy Zakupów przed rozpoczęciem czynności zmierzających do złożenia Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.

V. Oferowane metody dostawy oraz płatności

  1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu: przesyłka kurierska, przesyłka paczkomatowa.
  2. Dostawa Produktów możliwa jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  3. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatana, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy wskazywane są Klientowi na stronie Strefy Zakupów oraz przed rozpoczęciem czynności zmierzających do złożenia Zamówienia, w tym w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
  4. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi standardowo do 3 dni roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. Początek biegu terminu dostawy, w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności on-line, płatności mobilnej BLIK lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
  5. Operatorem bramki płatności jest PayU S.A. Płatność ma charakter definitywny, co oznacza, że stanowi płatność z góry. Szczegółowy Regulamin dokonywania płatności dostępny będzie każdorazowo na bramce płatności udostępnionej przez PayU S.A. przed dokonaniem transakcji.
  6. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą Sprzedawca dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
  7. W przypadku płatności kartą termin dostawy towaru lub usługi liczy się od momentu pozytywnej autoryzacji transakcji.
  8. Dostępne formy płatności:
  9. a. karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro,
    b. płatności online,
    c. płatności mobilne BLIK,
    d. płatności ratalne.
  10. Informacje, o których mowa w § 5, wskazywane są Usługobiorcy/Klientowi przed rozpoczęciem czynności zmierzających do złożenia Zamówienia, w tym w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.

VI. Usługi elektroniczne

  1. W Strefie Zakupów dostępne są Usługi Elektroniczne: Konto i Formularz Zamówienia, Newsletter.
  2. Przeglądanie asortymentu Strefy Zakupów nie wymaga zakładania Konta. Składanie Zamówień na Produkty znajdujące się w asortymencie Strefy Zakupów możliwe jest po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
  3. Korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie 2 kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnienie Formularza Rejestracji, (2) zalogowanie na swoje Konto. W Strefie Zakupów niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: numer kontrahenta z faktury ENEA lub PESEL klienta ENEA, adres e-mail, hasło.
  4. Numer PESEL Usługobiorcy służy wyłącznie do zweryfikowania czy Usługobiorca jest klientem indywidualnym ENEA S.A. Po zarejestrowaniu numer PESEL nie jest przechowywany w bazie danych Strefy Zakupów.
  5. Adres e-mail Usługobiorcy służy do komunikacji wynikającej z funkcjonowania Strefy Zakupów.
  6. Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. W każdej chwili i bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat Usługobiorca ma możliwość usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy mi.in. w formie e-mailowej na adres: kontakt@strefa.enea.pl lub przez formularz kontaktowy dostępny pod adresem: strefa.enea.pl/kontakt lub pisemnie na adres: Loyalty Point Sp. z o. o., Łubińska 10A, 05-532 Baniocha.
  7. Korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do Koszyka w Strefie Zakupów. Złożenie Zamówienia następuje po wypełnieniu przez Klienta Formularza Zamówienia i kliknięciu w przycisk „Zamawiam i płacę”. Do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzonych danych. W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie następujących danych: imię i nazwisko, numer telefonu, adres dostawy lub wybór paczkomatu.
  8. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za pośrednictwem Formularza Zamówienia przez Usługobiorcę.
  9. Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy w formie m.in. e-mailowej na adres: kontakt@strefa.enea.pl lub przez formularz kontaktowy dostępny pod adresem: strefa.enea.pl/kontakt.
  10. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu, Internet Explorer w wersji 11.0 lub nowszej z włączoną obsługą ActiveX, JavaScript i Cookies lub Mozilla Firefox w wersji 42.0 lub nowszej z włączoną obsługą appletów Javy, JavaScript i cookies, minimalna rozdzielczość ekranu 1024x768 pikseli.
  11. Pliki typu cookie wykorzystywane są w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze Strefy Zakupów w celu:
  12. a. utrzymania sesji (po zalogowaniu), dzięki której nie zachodzi potrzeba wpisywania hasła na każdej podstronie Strefy Zakupów,
    b. dostosowania Strefy Zakupów do potrzeb Klientów,
    c. tworzenia statystyk oglądalności podstron Strefy Zakupów.
  13. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazywanych komunikatów i danych w związku ze świadczonymi usługami, Usługodawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych przez osoby nieuprawnione.

VII. Reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych

  1. Usługobiorca może składać m.in.: mailowo na adres: kontakt@strefa.enea.pl lub za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie strefa.enea.pl/kontakt lub też pisemnie na adres: Loyalty Point Sp. z o. o., Łubińska 10A, 05-532 Baniocha, reklamacje w związku ze świadczeniem przez Usługodawcę usług elektronicznych.
  2. Udzielenie odpowiedzi na reklamację, o której mowa powyżej, następuje w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli Usługodawca nie udzielił odpowiedzi na reklamacje, o której mowa powyżej, uważa się, że uznał reklamację.
  3. Odpowiedź na reklamację Usługodawca przekazuje Usługobiorcy na papierze lub innym trwałym nośniku.

VIII. Warunki zawierania umowy sprzedaży

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień w Strefie Zakupów zgodnie z ust. 6.6. Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży.
  3. Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 8.2.
  4. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez udostępnienie Regulaminu na stronie Strefy Zakupów oraz przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 8.2.
  5. Dodatkowe utrwalenie i zabezpieczenie Umowy Sprzedaży następuje w systemie informatycznym Strefy Zakupów.

IX. Reklamacje związane z umową sprzedaży (z wyłączeniem §X)

  1. Klient może składać m.in.: mailowo na adres: kontakt@strefa.enea.pl lub za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie strefa.enea.pl/kontakt lub też pisemnie na adres: Loyalty Point Sp. z o. o., Łubińska 10A, 05-532 Baniocha, reklamacje w związku z Umową Sprzedaży zawartą ze Sprzedawcą.
  2. Udzielenie odpowiedzi na reklamację, o której mowa powyżej, następuje w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli Sprzedawca nie udzielił odpowiedzi na reklamacje, o której mowa powyżej, uważa się, że uznał reklamację.
  3. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Klientowi na papierze lub innym trwałym nośniku.

X. Reklamacja z tytułu wad produktu

  1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta, z tytułu wad Produktu będącego przedmiotem Umowy Sprzedaży są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności przepisami Kodeksu Cywilnego.
  2. W przypadku stwierdzenia wad Produktów Klient będący Konsumentem powinien zawiadomić Sprzedawcę o tej niezgodności nie później niż w terminie 2 lat od dnia wydania Produktów, wskazując opis tej niezgodności oraz preferowany sposób jej usunięcia.
  3. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę sprzedanego Produktu na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady, jednak bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w ust. 1 powyżej.
  4. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem. Zaleca się dołączenie do zgłoszenia dokumentu potwierdzającego dokonanie zakupu reklamowanych Produktów za pośrednictwem Strefy Zakupów lub jego kopii.
  5. Reklamacje można zgłaszać w szczególności:
  6. a. pisemnie na adres Strefy Zakupów: Loyalty Point Sp. z o. o., Łubińska 10A, 05-532 Baniocha, przy czym rekomendujemy umieszczenie dopisku "reklamacja Enea".
    b. mailowo na adres kontakt@strefa.enea.pl.
  7. Wadliwe Produkty należy wysłać lub osobiście dostarczyć do Sprzedawcy na adres Loyalty Point Sp. z o. o., Łubińska 10A, 05-532 Baniocha i wówczas można również złożyć reklamację.
  8. Sprzedawca jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji w ciągu 14 dni od daty jej złożenia, a gdy dla oceny niezgodności towaru z umową konieczne było dostarczenie reklamowanego Produktu, w terminie 14 dni od dnia otrzymania go przez Sprzedawcę.
  9. W przypadku nierozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych licząc od daty otrzymania odpowiednio - reklamacji lub reklamowanych Produktów, przyjmuje się, iż reklamacja została uznana przez Sprzedawcę za uzasadnioną.
  10. Poniesione, udokumentowane koszty związane z odesłaniem reklamowanego Produktu przez Klienta, Sprzedawca zwraca Klientowi niezwłocznie po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji.
  11. W przypadku Produktów objętych również gwarancją, Sprzedawca informuje, iż gwarancja na sprzedany Produkt nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z wad Produktu będącego przedmiotem Umowy Sprzedaży.

XI. Prawo do odstąpienia

  1. Klient będący Konsumentem, może bez podawania przyczyny w ciągu 30 dni kalendarzowych od otrzymania kupionych Produktów odstąpić od umowy. Prawo do odstąpienia od umowy nie dotyczy świadczeń określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz.827 ze zm.), w szczególności w przypadku gdy przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, a także w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
  2. Klient, o którym mowa w ust. 1 powyżej ma obowiązek zwrócić Produkty Sprzedawcy lub przekazać je osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze Produkty. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktów przed jego upływem. Klient może zwrócić Produkt na adres: Loyalty Point Sp. z o. o., ul. Łubińska 10A, 05-532 Baniocha, przy czym rekomendujemy umieszczenie dopisku "zwrot Enea" Bezpośrednie koszty zwrotu w takim wypadku pokrywa Klient. Nieumieszczenie dopisku nie wpływa na skuteczność dokonanych przez Klienta czynności.
  3. Sprzedawca zwróci Klientowi kwotę uiszczoną przez niego tytułem realizacji zamówienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, jednakże może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Produktów z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  4. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  5. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
  6. Klient, w przypadku odstąpienia od umowy, ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  7. Załącznikami do niniejszego Regulaminu są: pouczenie o prawie odstąpienia oraz formularz odstąpienia.

XII. Ochrona prywatności

  1. Składając Zamówienie lub dokonując Rejestracji Usługobiorca/Klient wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych wyłącznie w celu realizacji Zamówienia lub świadczenia usług przez Strefę Zakupów. Usługobiorca/Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.
  2. Dane osobowe Usługobiorcy/Klienta będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji złożonego zamówienia, w tym wystawienia faktury i prowadzenia sprawozdawczości finansowej oraz świadczenia usług drogą elektroniczną. Dane osobowe podane przez Usługobiorcę/Klienta będą przetwarzane w celu umożliwienia Usługobiorcy/Klientowi korzystania ze Strefy Zakupów, w tym realizacji złożonego Zamówienia, a także – o ile Usługobiorca/Klient wyrazi na to zgodę – przesyłania informacji handlowych.
  3. Dane osobowe Usługobiorcy/Klienta są przetwarzane i chronione zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j Dz.U. 2016 poz.922 ze zm.) i wydanymi na jej podstawie przepisami wykonawczymi, a także ustawą z dnia z dnia 18 lipca 2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  4. Dostęp do danych osobowych posiada jedynie Usługodawca i Sprzedawca oraz podmioty współpracujące przy realizacji umów zawartych z Klientami, w szczególności operatorzy płatności elektronicznych i firmy kurierskie, którym Sprzedawca przekazuje dane w zakresie niezbędnym do zrealizowania dostawy kupionych Produktów.
  5. Usługobiorca/Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania oraz sprzeciwu wobec ich przetwarzania przez ENEA S.A. lub podmiot, któremu zostało powierzone przetwarzanie, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy o ochronie danych osobowych albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane. Usługobiorca/Klient może odwołać swoją zgodę na przetwarzanie danych w dowolnym momencie wysyłając e-mail na adres: kontakt@strefa.enea.pl. W przypadku otrzymania przez Usługodawcę/Sprzedawcę żądania usunięcia danych Usługobiorcy/Klienta z bazy danych Usługobiorców/Klientów Strefy Zakupów dane zostaną usunięte niezwłocznie, nie wcześniej jednak niż do momentu doręczenia Klientowi kupionych Produktów i zrealizowania procesu płatności.
  6. W przypadku uzyskania przez Usługodawcę/Sprzedawcę wiadomości o korzystaniu przez Usługobiorcę/Klienta ze Strefy Zakupów w sposób niezgodny z prawem lub Regulaminem, Usługodawca/Sprzedawca może przetwarzać dane osobowe Usługobiorcy/Klienta w celu i w zakresie potrzebnym do ustalenia jego odpowiedzialności.
  7. Usługodawca/Sprzedawca może przetwarzać w szczególności następujące dane osobowe: nazwisko, imiona, numer PESEL (w celach weryfikacyjnych), numer kontrahenta Klienta Enei, login Klienta/Usługobiorcy, adres poczty elektronicznej Usługobiorcy/Klienta, nr telefonu Usługobiorcy/Klienta, adres dostawy i adres Usługobiorcy/Klienta.
  8. Usługodawca/Sprzedawca może przetwarzać również następujące dane charakteryzujące sposób korzystania przez Usługobiorcę/Klienta z Usługi (dane eksploatacyjne): oznaczenia identyfikujące Usługobiorcę/Klienta nadawane na podstawie danych, oznaczenia identyfikujące zakończenie sieci telekomunikacyjnej lub system teleinformatyczny, z którego korzystał Usługobiorca/Klient, informacje o rozpoczęciu, zakończeniu oraz zakresie każdorazowego korzystania z Usług, informacje o skorzystaniu przez Usługobiorcę/Klienta z Usług.
  9. Dane Usługobiorców/Klientów lub informacje o tych danych mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom wymiaru sprawiedliwości.
  10. Każdorazowy kontakt z obsługą Strefy Zakupów za pośrednictwem telefonu lub poczty e-mail, wiąże się z wykorzystaniem podanych danych w celu udzielenia odpowiedzi. Konsultanci kontaktują się z klientem za pośrednictwem tych samych kanałów komunikacji.

XIII. Postanowienia końcowe

  1. Enea S.A. może w każdym czasie zadecydować o zakończeniu działalności Strefy Zakupów, po uprzednim poinformowaniu Usługobiorców/Klientów na stronie internetowej strefa.enea.pl, na co najmniej 60 dni przed zakończeniem działalności.
  2. Podstawowym zagrożeniem każdego użytkownika Internetu, w tym osób korzystających z usług świadczonych drogą elektroniczną, jest możliwość zainfekowania systemu teleinformatycznego przez różnego rodzaju oprogramowanie, jak np. wirusy, „robaki” czy „konie trojańskie”. By uniknąć zagrożeń z tym związanych, ważne jest, by Usługobiorca/Klient zaopatrzył swój komputer, który wykorzystuje podłączając się do Internetu, w program antywirusowy i stale go aktualizował. Usługodawca/Sprzedawca informuje również, że szczególne zagrożenia związane z korzystaniem z usługi świadczonej drogą elektroniczną, w tym i opisywanej w Regulaminie, wiążą się z działalnością hakerów, zmierzających do włamania się zarówno do systemu Usługodawcy/Sprzedawcy, jak i Usługobiorcy/Klienta. Usługobiorca/Klient przyjmuje niniejszym do wiadomości, że mimo stosowania przez Usługodawcę/Sprzedawcę rozmaitych, nowoczesnych technologii nie istnieje idealne zabezpieczenie chroniące przed opisanymi wyżej niepożądanymi działaniami.
  3. Umowy zawierane poprzez Strefę Zakupów zawierane są w języku polskim.
  4. Usługodawca może dokonać zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn tj.: zmiany przepisów prawa w zakresie w jakim zmiany te wpływają na realizację Regulaminu. Jeżeli na podstawie niniejszego Regulaminu zawarto umowy o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto, świadczenie Usługi Elektronicznej – Formularz Zamówienia) zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę, gdy zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
  5. Jeżeli na podstawie niniejszego Regulaminu zawarto umowy o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
  6. Usługobiorca/Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  7. Usługobiorca/Klient może wystąpić z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich:
  8. a. w przypadku Umów o świadczenie usług drogą elektroniczną przed Wojewódzkim Inspektoratem Inspekcji Handlowej w Poznaniu.
    b. w przypadku Umów Sprzedaży przed Wojewódzkim Inspektoratem Inspekcji Handlowej w Warszawie.
  9. Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Poznaniu prowadzi stronę internetową http://poznan.wiih.gov.pl/ umożliwiającą dostęp do informacji dotyczących prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów konsumenckich. Adres siedziby: Al. Marcinkowskiego 3, 60-967 Poznań.
  10. Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Warszawie prowadzi stronę internetową http://www.wiih.org.pl/ umożliwiającą dostęp do informacji dotyczących prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów konsumenckich. Adres siedziby: ul. Sienkiewicza 3, 00-015 Warszawa.
  11. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mieć będą odpowiednie przepisy powszechnie obowiązujące, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2016 poz. 1030 ze zm.),przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).

Załączniki:
Załącznik nr 1 - Pouczenie o odstąpieniu od umowy i pozasądowym rozwiązywaniu sporów
Załącznik nr 2 - Oświadczenie o odstąpieniu od umowy kupna - sprzedaży zawartej na odległość